چاپ دیجیتال
Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یکی از روشهای تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم توسط دستگاه چاپ دیجیتال است. در حال حاضر نقش چاپ دیجیتال بیش از پیش مشخص شده و به عنوان مکمل چاپ سنتی خود را در عرصه خدمات تثبیت نموده است که تا به حال تحقق آنها امکان پذیر نبوده است.

چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روشهای سنتی مانند چاپ افست دارد ولی این قیمت بالاتر معمولا با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت (فیلم و زینک) انجام می شود که برای تیراژهای کم تعداد جبران می گردد.

این روش امکان چاپ بلافاصله چس از تقاضا در تیراژهای محدود را فراهم می سازد و امکان تغییر تصاویر و محتویات صفحه (اطلاعات متغیر) در هر برگ چاپی را در اختیار می گذارد. صرفه جویی در نیروی انسانی و وقت و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، باعث پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ و بالا بردن تیراژ هدف اصلی تولید کنندگان دستگاههای چاپ دیجیتال است.

مزایای چاپ دیجیتال:

  -   امکان چاپ در تیراژهای پایین

  -   سرعت و سهولت چاپ به دلیل حدف مراحل پیش از چاپ نسبت به چاپ افست

  -   امکان چاپ اطلاعات متغیر مانند شماره سریال و اسامی

خدمات چاپ دیجیتال:

با چاپ دیجیتال می توانیم ارائه دهنده خدمات چاپ مانند: سربرگ، بروشور، کارت ویزیت، پاکت اداری، آگهی ترحیم، کارت دعوت، پوستر، فاکتور، کتاب، لیبل پشت چسب دار (شیشه ای – کاغذی) و انواع دیگر کارهای چاپی در زمان کوتاه و با قیمت مناسب باشیم.

راهنمای قطع کتاب

قطع ها و اندازه های مختلف کتاب در سراسر دنیا بر اساس ابعاد کاغذ های موجود ایجاد شده است و این مهم به دلیل کاهش دور ریز (پرت) کاغذ و استفاده بهینه از حداکثر فضای موجود کاغذ ورقی است.

برخی از کتابهای خارجی در قطعه غیر از آنچه در اینجا آمده است وجود دارند. چنانچه با کاغذ های موجود در ایران چنین قطعی را در نظر داشته باشید، پرت آن بسیار زیاد خواهد بود. ظاهرا در خارج از کشور بسیاری از ناشران با تولیدکنندگان کاغذ در تماس بوده و ابعاد اندازه های کاغذ خود را سفارش می دهند.

اما متاسفانه در ایران اگر قطعی خارج از استاندارد خودمان بخواهیم لازمه آن پرت زیاد کاغذ است که کار پر هزینه ای خواهد بود.

بنابراین به دلیل اینکه دو نوع کاغذ ورقی با ابعاد 70X100 و 90X60 در ایران موجود است و با توجه به این که مصرف کاغذ یکی از اصلی ترین موارد یک پروژه چاپی است، اندازه های استاندارد استخراج شده است که با رعایت این ابعاد پرت کاغذ به حداقل میرسد.

قطعهایی که در جدول زیر ملاحظه می فرمایید بر این اساس ایجاد شده اند. البته گاهی اندازه ها در حدود چند میلیمتر با انچه در جدول آمده است متفاوت می شود که اجتناب ناپذیر است.